7 manier om te beginnen met afvallen

7 manier om te beginnen met afvallen

Oefening is de sleutel tot de meeste gewichtsverlies plannen, omdat het helpt u meer calorieën te verbranden, en meer calorieën verbrandt gelijk is aan meer ponden verloren. Maar wat als je oefening haat? Is het nodig om gewicht te verliezen? Het helpt u zeker gezonder te blijven (door uw hartslag te verversen en uw spieren te bouwen.) Maar het is niet verplicht. Er zijn manieren om ponden te verliezen zonder te oefenen. Hier is hoe:

1. Dim de lichten en verlaag het geluid

In een studie van Cornell-onderzoeker Brain Wansink, Ph.D., waren mensen die naar een fastfoodrestaurant waren waar de verlichting zachter was en de muziek rustiger was, gemiddeld 175 minder calorieën dan degenen die op dezelfde plek aten Heldere lichten en blaring muziek.

Wansink, de Dyson-professor van consumentengedrag en de auteur van het snel gepubliceerde Slim By Design: Mindless Eating Solutions voor het dagelijks leven, zegt dat er twee dingen gebeuren als je de lichten dimt: je eet vaak langzamer en je eten Afkoelt. Dat is handig, omdat je door je maaltijden haast, verbruik je meestal meer calorieën. En warm eten is meer aantrekkelijk dan koud eten. Soggy cold french fries, bijvoorbeeld? Nee, dank u!

2. Verminder de grootte van uw bord

De meeste Amerikaanse borden zijn 11 of 12 inch breed. Als u vasthoudt aan een plaat die negen of 10 centimeter breed is, zegt Dr. Wansink dat u ongeveer 23 procent kan knippen van het bedrag dat u zelf dient (en eet.) "Het is een gemakkelijke manier om dingen af ​​te snijden," hij zegt.

Evenzo, als u een kleinere dienblad gebruikt, kunt u uzelf ongeveer 14 procent minder per maaltijd serveren. "Over een aantal maanden kan dat veel minder voedsel en gewichtsverlies betekenen."

3. Kondig uw hapjes aan

Dit werkt niet noodzakelijk voor iedereen, maar het is zeer effectief voor sommigen: "Je kunt alles wat je wilt of snack zo vaak wilt eten als je wilt, zolang je je hardop aankondigt: 'Ik heb geen honger, maar ik ben Gong om dit toch te eten. 'De typische persoon die dit elke dag voor een maand doet, verliest 1,9 pond.'

Waarom? "Het breekt onnodig negatief eetgedrag," zegt Dr. Wansink. Je zegt niet, 'ik kan dit niet hebben', maar je zegt 'ik moet echt op wat ik doe'. '

4. Weeg jezelf

Veel mensen zijn in 'fat denial', zegt Irene Rubaum Keller, R.D. auteur van Foodaholic: The Seven Stages to Permanent Weight Loss. 'Ze worden niet op schaal, ze kopen stretchy kleding, ze verbergen zich achter de foto's, dingen die hen niet meer op hun gewicht houden.' Op de schaal kunnen de ontkenning worden stopgezet. "Het kan je niet helpen om gewicht te verliezen, maar kan je echt stoppen om gewicht te krijgen," zegt ze.

Om jezelf redelijk te weegeren, stelt Rubaum Keller voor dat je de ochtend op de schaal steekt nadat je naar de badkamer bent gegaan. Weeg jezelf naakt of draag alles wat je in bed draagt. Doe het precies zo voor zeven dagen, registreer je gewicht elke dag. Dan, totaal het getal en verdeel met zeven. Dat is uw gemiddelde (en meest echte) gewicht over de zeven dagen periode. Op basis van dat gewicht kunt u dan een gewichtsverliesplan starten of besluiten dat u blij bent waar u bent.

5. Houd een voedseljournaal

Afdrukken van wat je elke dag eet, houdt je eerlijk en maakt je echt bewust van hoeveel je eet. 'Het is een van de belangrijkste dingen die je kunt doen', zegt Rubaum Keller. "Toch is het een van de dingen die mensen echt tegenstaan. Ze vinden het zo moeilijk, maar het duurt maar een paar minuten. '

Als u online wilt bijhouden, adviseert Keller Loseit.com.

6. Krijg genoeg slaap

Heeft u ooit opgemerkt dat wanneer u slaperig bent, u meer eet? Uw waarneming wordt ondersteund door wetenschap: Studies hebben aangetoond dat vermoeide mensen meer voedsel in hun mond zetten. Er is wat debat over waarom.

Marie Pierre St. Onge, Ph.D., adjunct-professor aan de Columbia University College of Physicians and Surgeons, en onderzoeksassistent bij New York Obesity Research Center, zegt dat sommige studies hebben aangetoond dat slapeloze mensen meer ghreline produceren, een hormoon dat eetlust stimuleert . Maar het probleem is niet alleen fysiologisch. Het is ook psychologisch, zegt ze. In brain scan van slaap-beroofde mensen, zegt St. Onge, het deel van de hersenen die betrokken zijn bij beloningen en plezier lijkt op wanneer ze eten-meer dan hun welwillende collega's.

"Het eten is meer belonend en bevredigend en het creëert waarschijnlijk deze versterkende cyclus. Je eet en dan wil je meer eten," zegt St. Onge. Voeg daarbij de realiteit toe dat een vermoeide hersenen zijn impulsen minder kan beheersen, en je kan zien dat een goed geruste persoon veel beter in staat is om zijn of haar eten te modereren.

7. Eet een goed ontbijt

En dat betekent niet dat het spekjes, hash browns en ontbijtbroodjes worden opgeheven. Eet dagelijks zwaar-eiwitontbijt, zegt Dr. Wansink, en je zal je honger lang in de dag beheersen. Voor het ontbijt beschouwen eieren, yoghurt of pindakaas. En zegt Rubaum Keller, laat niet meer dan drie uur overgaan tussen eten. Zorg ervoor dat u kleine hapjes kunt eten tussen maaltijden.